Arbeidsvarsling kurs 2

Pris: Kr 6 990,00 pr. deltaker 

Gjennomføring: Webinar | Digitalt klasserom


- Sikkerhetsopplæring for veiarbeid

Personell som har ansvar for arbeid som pågår på eller ved vei, skal ha gjennomført opplæring på kurs 2. Dette gjelder også dem som skal sette opp varslingsplan for arbeidet. Kurs 2 er for ansvarshavende.

Ved å bestille dette kurset godtar du våre vilkår for kursdeltakelse.



Arbeidsvarsling kurs 2 - Webinar med gyldig kompetansebevis

Alle arbeidstakere som utfører arbeid på eller ved vei skal ha fått nødvendig opplæring i arbeidsvarsling og ha et gyldig kompetansebevis. Det vil si at det ikke kan ha gått mer enn 5 år siden forrige kurs.

Formålet med Arbeidsvarsling kurs 2

Kurs 2 er for ansvarshavende, og formålet med opplæringen er å gi deltakerne den teoretiske plattformen som er nødvendig for å kunne fylle sin rolle som ansvarshavende på en god måte. I tillegg gis opplæring i varslingsplaner.

Personell som har ansvar for arbeid som pågår, skal ha gjennomført opplæring på kurs 2. Dette gjelder også dem som skal sette opp varslingsplan for arbeidet.

Arbeidsvarsling kurs 2 er for ansvarshavende, og formålet med opplæringen er å gi deltakerne den teoretiske plattformen som er nødvendig for å kunne fylle sin rolle som ansvarshavende på en god måte. I tillegg gis opplæring i varslingsplaner.

Følgende emner blir bl.a. gjennomgått:

  • Lover og regler
  • Skiltforskriften kap. 14
  • Grave-og arbeidstillatelse
  • Utarbeidelse, godkjenning og kontroll av arbeidsvarslingsplaner
  • Risikovurderinger
  • Hensikt med ulike typer varsling
  • Krav til varslingsutstyr
  • Virkemåte for ulike typer sikring og når de kan/skal anvendes
  • Krav til arbeidsstedet
  • Fremkommelighet for alle
  • Kontroll og sanksjoner

Praktisk informasjon:

  • Kurset varer i to dager, fra kl. 09.00–16.00 begge dager.
  • Merk at Arbeidsvarsling 2 inkluderer Arbeidsvarsling 1, men pga. oppbyggingen av kurset må en som tidligere har tatt Arbeidsvarsling 1, delta på begge dager.

Kursbeviset må oppdateres hvert 5. år.

Kontakt oss i dag


Ofte stilte spørsmål

Hvordan bestiller vi et webinar?

For å bestille et webinar, er det bare å sende oss en henvendelse ved å bruke skjemaet på denne siden - eller ta direkte kontakt med oss.

Når kan vi gjennomføre webinaret?

Etter vi har mottatt din henvendelse, tar vi kontakt meg deg for å avtale tid for gjennomføring av webinaret.

Må vi stille med noen form for utstyr?

Alt du trenger for å gjennomføre webinaret er en datamaskin/PC eller nettbrett med internett tilgang. 

Webinaret kan også gjennomføres på en mobil enhet, men vi anbefaler å bruke en datamaskin/PC for best læringsutbytte. 

Hvordan betaler vi dette kurset?

Du/dere får tilsendt en faktura i god tid før kursstart. Denne skal være betalt før webinaret begynner.

Faktura vil bli sendt som EHF om dette er tilgjengelig.

Dersom dette kurset gjennomføres av vår samarbeidspartner, vil faktureringen skje direkte fra vår samarbeidspartner og ikke fra GTM Kompetanse.